tip#7 Jak postupovat při organizaci zahraničního výjezdu

  • Jaká je cílová skupina a charakter firemní akce?
  • Máte daný termín nebo destinaci?
  • S jakým předstihem začít firemní zájezd plánovat?
  • Rady a tipy k zamyšlení si přečtěte v našem článku...

tip#7 Jak postupovat při organizaci zahraničního výjezdu

Pravidelně se setkáváme s poptávkami na realizaci incentivního zahraničního pobytu (lidově řečeno firemní zájezd) coby odměny za dosažené výsledky. V absolutní většině případů se jedná o dopředu vyhlašovanou cenu pro nejlepší prodejce za dané období. Je zřejmé, že při takovém scénáři je třeba mít celý program připraven s výrazným časovým předstihem tak, aby každý věděl, „o co se hraje“.

Jak ale postupovat v případě, že chcete odměnit, stmelit či motivovat tým, ale zatím nevíte přesně, kam a kdy vyrazit? Pojďme se společně podívat na několik klíčových faktorů při rozhodování.

incentivní zájezd - Island
exotika - správná odměna pro váš tým
relax ve spa hotelu - firemní zájezd

Cíle programu

První otázkou, kterou by si každý zadavatel firemního zájezdu měl položit, jsou samotné cíle programu:

Chci členy týmu jednoduše odměnit za jejich nasazení a výkony? / Nechat je upustit páru nebo očekávám, že se v průběhu cesty více sblíží? / Kladu důraz na společný prožitek? / Jsou všichni členové týmu ochotni vystoupit stejně daleko ze své komfortní zóny?

Přejezd maďarské pusty v trabantu, pěstování rýže ve Vietnamu, noc v ledovém hotelu za polárním kruhem, společný týden na jachtě na liduprázdných plážích – to vše jsou bez nejmenších pochyb nezapomenutelné aktivity, nemusí se ale nutně hodit pro každého. Luxusní bungalov s korálovým útesem na Mauriciu může zase akčnější členy týmu po dvou nocích poněkud nudit. Stále oblíbenější jsou proto firemní akce na atraktivním místě s doprovodným programem ve formě kafeterie, na kterých si přijde na své opravdu každý.

Termín

Období, ve kterém chcete vyrazit na firemní zájezd, je pochopitelně pro volbu destinace naprosto klíčové a určující. Prázdninové měsíce jsou pro firemní akce a teambuilding bohužel zcela nevhodné – jednak kvůli dovoleným, ale také kvůli naplněným kapacitám letovisek a horší dostupnosti leteckých spojů.

Hlavním obdobím pro poznávání Evropy a Středomoří se tak stávají měsíce květen, červen, září a říjen. V dalších měsících lze cestovat například do Maroka, SAE, Ománu nebo na Kanárské ostrovy případně i dále do světa.

Nemáte-li přesnou představu o destinaci, ale znáte termín vašeho firemního zájezdu, jsme připraveni vám sestavit návrh vhodných lokalit právě v závislosti na zvoleném termínu, a to jak v rámci Evropy a nejbližšího okolí, tak i pro bezpečné exotické destinace.

Velikonoční ostrovy - incentivní zájezd
incentivní zájezd
firemní plavba na plachetnici

Vzdálenost a destinace

Nechcete letět na firemní akci? Vůbec nevadí, naši sousedé v Rakousku a v Bavorsku ale i v Maďarsku či Slovensku nabízejí překrásné destinace s nepřeberným množstvím atraktivního vyžití. Jakési maximum pro cestování autobusem či individuálně autem vnímáme stále populární Chorvatsko, které nabízí krásné moře s kvalitními incentivními službami stále ještě za rozumnou cenu.

Zvažujete-li leteckou dopravu, je vhodné s předstihem zvážit časový okruh:

  • do dvou hodin doletíte na jih Itálie a přilehlé ostrovy a k tomu do většiny evropských poznávacích destinací
  • za tři hodiny na veškeré řecké ostrovy a do Španělska
  • pět až šest hodin to pak trvá na Kanárské ostrovy, do Dubaje nebo do Maroka.
  • více - zde je nabídka rovněž otevřená, například na populární Mauricius trvá doba letu přibližně 12 hodin s možností přestupu např. v Istambulu, Kataru či Dubaji.

Velikost týmu

V OMT Group se v žádném případě nebojíme malých ani velkých skupin. Mezinárodní konference pro dvě stovky účastníků v luxusním alpském hotelu? Padesátka kolegů na islandském ledovci, na mexické pláži, v kubánské balírně doutníků či v mauricijské rumové palírně? Nebo naopak – čtyři VIP hosté na slavném veletrhu a osmičlenný management s osobním servisem a exkluzivním programem na nepříliš navštěvovaném ostrově?

Nic z toho pro nás není problém. Platí tu ovšem jednoduché a známé pravidlo: čas jsou peníze, a to zejména v případě nákupu letenek. Rozhodně neplatí, že čím více letenek, tím větší skupinová sleva, spíše naopak. A všichni dobře víme, že s blížícím se termínem ceny letenek stoupají, o horší dostupnosti také netřeba hovořit. Zvažujete-li zahraniční cestu s leteckou dopravou, je vhodné se rozhodovat s dostatečným časovým předstihem.

Zajímá vás další tip/téma?

Neváhejte se zeptat! Napište nám co by vás zajímalo. Brzy se vašemu tématu budeme věnovat.